Marketing

Wat doet belettering op je auto of pand?

Als je een horeca zaak of winkel hebt dan zul je direct de meerwaarde snappen van je pand te voorzien van mooie belettering. Je logo, een paar huisstijl elementen en een belettering op de gevel laten plaatsen. Ben je een loodgieter? Dan zul je onmiddellijk je logo op je bedrijfsbus laten beletteren. Telefoonnummer erbij, website en een overzichtje van de diensten waar mensen jou voor kunnen inschakelen. Maar ben je ZZP webdesigner, schrijver of help je bedrijven met rechtsbijstand? Dan voel je minder de behoefte om alles te laten beplakken. Zeker wanneer je vanuit huis werkt dan laten de meeste ondernemers dit zitten.

Een belettering doe je ook voor jezelf

Een belettering is niet alleen voor de buitenwereld belangrijk. Ook voor jezelf heeft het een groot psychologisch effect. Je gaat namelijk je bedrijf steeds meer als echte onderneming zien, in plaats van als activiteit die jij doet om geld te verdienen. Alles begint met het een naam te geven, op die manier ga je het anders bekijken.

Hoe wordt een auto belettering ervaren?

Maar ook voor klanten is het een andere ervaring. Stel je bent webdesigner en je rijdt bij de klant voor in je auto. De auto heeft geen belettering. Hoe zal de klant jou komst ervaren? Als hier komt Joost die onze website doet? Laten we dit voorbeeld vergelijken wanneer je je wel je logo op je auto zou plakken. Nu draai je opnieuw het parkeerterrein van de klant op. De klant ziet je aankomen en zal denken, ha zet de koffie klaar, daar is onze webdesigner, Joost van JW Designs.

Logo op je gevel of in je interieur

Hetzelfde geldt voor je pand. Wanneer je niemand thuis of op kantoor krijgt kun je voor jezelf het logo in je werkkamer of kantoor boven je werktafel of bureau hangen. Beletteren is helemaal niet duur meer tegenwoordig en ook belettering of je logo online bestellen kan gewoon. Je komt ‘s ochtends in je kantoor om aan de slag te gaan en het eerste waar je naar kijkt is jouw logo. Je raakt direct in een professionele sfeer, welke zal uitstralen in je werk en tijdens contact met klanten.

Het reclame aspect

Je rijdt met je auto niet alleen naar klanten maar ook voor je privé kilometers. Al die mensen die je passeert hadden jouw merk kunnen zien. Ook de mensen die je pand passeren zullen onbewust je merk zien. Zorg ervoor dat je logo en belettering al direct duidelijk maakt wat jij doet. Dat de uitstraling pakkend is en mensen zich verbonden kunnen voelen. Blij om voor jou merk te kiezen. Denk aan de grote merken die zelfs op kleding geprint worden en door mensen gedragen, ook al hebben ze verder niets met het merk te maken. Om zo’n merk te worden een lange weg? Ja, maar begin met een belettering, zo kun je aan je imago en branding gaan bouwen zonder dat je er veel voor hoeft te doen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *